Referenties

  • Binnen een gerenommeerde groothandel in professionele led verlichting, heeft John van de Rijdt
    duurzame procesverbeteringen doorgevoerd, die tot aanzienlijke kostenbesparingen hebben geleid & commerciële spin-off naar klanten.
  • Bij een innovatieve high-end onderneming in snelle intelligente elektrische oplaadpalen voor elektrische voertuigen, is John van de Rijdt als a.i. strategisch product marketing manager werkzaam geweest. John van de Rijdt heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan het  professionaliseren van de productmanagement functies, zoals de bedrijfsprocessen die daarbij spelen (o.a. opzetten van een commerciële & technologische product roadmap, het opzetten en uitwerken van (export) marketing communicatie campagne).
  • Bij een elektrotechnisch installatiebureau is John van de Rijdt als marketing & organisatie manager werkzaam geweest. Via o.a. klantentevredenheid en medewerker tevredenheid onderzoeken, is hij daarna overgegaan naar een advies voor de midden tot lange strategische business positionering. Daarnaast zijn de medewerkers meer betrokken, om tot verbeteringsprocessen te komen. Dit heeft geleid tot een klantgericht en hoog renderende bedrijfsvoering.
  • Bij een groothandel & productie bedrijf in decoratie artikelen is John van de Rijdt als A.I. organisatie manager werkzaam geweest. Via een quickscan analyse heeft hij verbeteringsprocessen ingevoerd en geïmplementeerd binnen de organisatie. Resultaat: een effectievere en klantgerichte bedrijfsvoering.
  • Binnen een internationale meubelgroothandel organisatie is John van de Rijdt als A.I. leidinggevende inkoopmanager van 25 medewerkers werkzaam geweest. Hierbij is hij vooral bezig geweest met het meetbaar maken van de organisatie, het in kaart brengen en optimaliseren van de interne inkoopprocessen en het optimaliseren van de teams en individuen, wat tot rendement verbeteringen ging leiden in kwaliteit, logistiek, kostprijs en communicatie performances.
  • Binnen een beursgenoteerde Taiwanese organisatie in elektronisch passieve componenten is John van de Rijdt (door overname) A.I. Area Marketing & Sales Manager verantwoordelijke geweest, om tot proces verbeteringen te komen voor de verantwoordelijke sales teams (12x account managers) in Duitsland/Engeland en de Nordic landen. Dit resulteerde zowel tot een duidelijke productmatrix als tot nieuwe klanten.
  • Binnen een beursgenoteerde Multinational (Philips Components) in o.a. elektronisch passieve componenten, is John van de Rijdt (door samenvoeging van 2 afdelingen) als A.I. Product Marketing Manager power solutions verantwoordelijk geweest, voor zowel korte als lange termijn Product roadmaps en voor het strategisch business plan. Resultaat: nieuwe innovatieve product ontwikkelingen, voor de juiste kostprijs structuur en gedefinieerd naar product/doelgroep combinaties.
  • Bij Philips B.U. Monitoren, consumer electronics heeft John van de Rijdt als product marketing manager bepaalde type kleuren monitoren in de markt weten te introduceren specifiek voor de verschillende Apple computers. Door creatief en marktgericht denken en met eenvoudige kostbesparende middelen is een nieuwe productrange van kleurenmonitor en gecreëerd (parallel aan de bestaande product range, voor (oost) Europa en Latijns Amerika), die voor 100 % compatible zijn/waren met de verschillende Apple configuraties. Naast het businessplan, werd ook de marketingcampagne opgezet. Resultaat: in twee jaar tijd een marktvolume van 14%. 8% meer omzet.
  • Bij Philips Televisie ontwikkeling is John van de Rijdt werkzaam geweest binnen een te vormen bedrijfsbureau om zorg te dragen voor het opzetten van projectontwikkeling procedures binnen de Televisie ontwikkeling. Resultaat: doorlooptijdverkortingen, standaardisaties in de projectontwikkelingfases en direct hieraan gekoppeld kostenbesparingen.