Het RKRM model

Het Rightway Klant Rendement Management is een programma om de effectiviteit van de verkoopinspanningen van bedrijven te verhogen. RKRM richt zich op het behouden en uitbouwen van winstgevende klanten. Het doel van de organisatie verandert van marktaandeel veroveren naar klantaandeel vergroten.

Hiertoe biedt RKRM een samenhangend geheel van instrumenten, opgebouwd in modules, die gericht zijn op het verbeteren van de volgende vijf gebieden: Strategie, Klanten, Tevredenheid, Processen en Relaties. Doordat uw medewerkers intensief betrokken zijn bij de invulling en implementatie van de modules zal er binnen een paar dagen al verbetering zichtbaar zijn.

Wat levert het op?

Inzicht

  • In waar het commerciĆ«le beleid verbeterd kan worden.
  • In belangrijke en winstgevende klanten.
  • In hoe tevreden uw klanten zijn.

Ontwikkelen van langdurige relaties

  • Voor het behouden en uitbouwen van winstgevende klanten
  • Per klant een strategie om de 1:1-relatie uit te bouwen

Draagvlak voor verandering

  • Verbetering van interne processen.
  • Draagvlak voor gebruik en implementatie CRM-systeem.

Hogere omzet

  • Op basis van trouwe en winstgevende klanten.

Lagere kosten

  • De juiste marketing gericht op de juiste klanten.